Miliardarul Giorgio Armani s-a nascut in 1934, intr-o familie saraca-lipita din Piacenza, la cativa kilometri de Milano. A invatat, ca toti copiii saraci, intr-o scoala publica, unde a prins gustul pentru film si pentru teatru. Dupa o experienta de un an la Facul-tatea de Medicina din Milano, si-a satisfacut stagiul militar timp de 18 luni. Prima slujba in care s-a manifestat simtul sau estetic a fost aceea de decorator de vitrine la un magazin universal din Milano - Rinascente.A mai lucrat o vreme ca asistent fotograf in acelasi magazin, dupa care i s-a incredintat departamentul "Stil", unde se ocupa de distribuirea hainelor de lux aduse din India, Japonia si SUA. Aceasta perioada isi va pune mai tarziu amprenta asupra creatiilor sale, caracterizate mai ales de universalitate, cu delicatetea lor orientala, dar pastrand caracterul practic al hainelor occidentale.
La 30 de ani, in 1964, fara nici un fel de pregatire de specialitate, Armani creeaza o linie de haine pentru Nino Cerutti. Continua sa lucreze cu hainele pana in 1970 cand, incurajat de noul sa prieten si proaspat partener, Sergio Galeotti, paraseste compania lui Cerutti si isi deschide propria firma, specializata in consultanta de moda si design la cerere (freelance).
Primul succes al casei Armani a venit in anii ‘73-‘74, la sfarsitul erei hippie: jachetele non-liniare "bomber" - asa-numitele "geci de pilot", primele haine care au folosit pielea ca pe un material obisnuit, cu linii textile. Lejera, informala, cu spatii care lasau sa se intrezareasca trupul, jachetele au spart instantaneu piata, aducand echilibrul intre costumele morocanoase si scortoase si hainele de abandon ale hipiotilor.
Trei luni mai tarziu, Armani, Coco Chanel si Paul Poiret isi uneau fortele in emanciparea modei pentru femei, pentru a lansa echivalentul feminin al jachetei, modelul "rumpled" ("sifonata"), fabricat din materiale exclusiv masculine. Succesul nu s-a lasat asteptat.
Moda si Armani s-au intalnit, iar mariajul a fost fericit. Renuntand la aerul rebel si intorcandu-si privirea catre costumele clasice, creatorul reuseste, in anii ’80, sa impuna o noua linie, devenita in timp sinonima cu puterea. "Power suit"-ul lui Armani, simbol al apartenentei la o clasa sociala superioara, este inspirat de imaginea "duri-lor" din anii ’40. Reverele largi si umerii din burete au redevenit o moda datorita lui Giorgio Armani. Si tot gratie lui au disparut, dupa 1990, cand creatorul s-a hotarat sa renunte la imagine in favoarea popularului. La impunerea modei l-au ajutat foarte mult relatiile sale din lumea filmului. Pentru anii ’80, "American Gigolo", de Paul Schrader, a insemnat consacrarea.
O parada de moda avandu-l protagonist pe Richard Gere, parada in care toate combinatiile ieseau perfecte si linia Armani a castigat un public nesperat si un premiu "Neiman Marcus", un soi de Oscar la care viseaza orice casa de moda. Suficient, de asemenea, pentru ca Armani sa devina primul creator de moda prezent pe coperta revistei "Time", in 1982. La 42 de ani dupa ultimul sau coleg de bransa, Christian Dior, in 1940.
Prezenta Juliei Roberts la Premiile Oscar ceva mai tarziu,Cativa ani mai tarziu, intr-o tinuta Armani, a dublat vanzarile categoriei lux semnate Armanio. De-a lungul timpului, in afara de "pretty woman" au existat zeci de staruri hollywoodiene care sa-si declare deschis dependenta de tinutele Armani. Jodie Foster, Michelle Pfeiffer, toata echipa Los Angeles Lakers, stewardesele de la British Airways si cateva echipe de fotbal din Marea Britanie nu ar mai avea performante la lo-cul de munca fara haine Armani.
Brand-ul Armani s-a lansat abia in 1975. In 1979, colectia "Mani" l-a consacrat. Dupa aceea a urmat "La Colezzione" (1979 - utilizata in "American Gigolo"). In 1981, au aparut primele Armani "ieftine" - seria "Emporio Armani" -, produse de serie cu preturi de lux si totusi deosebite, atat prin linie, cat si prin numarul redus de exemplare. In 1983, Giorgio Armani primeste premiul CFDA (Council of Fashion Designers of America), dupa care activitatea companiei incepe sa creasca spectaculos.
Apar parfumurile Armani (1982, cu minimum doua parfumuri lansate anual de atunci), ochelarii (1987), hainele sport (1991 - Armani, Exchange A/X), jeans-ii, hainele de schi sau de golf, cosmeticele si nenumaratele colectii moderne sau inspirate din filmele anilor 1920-1930.
Studiile au aratat ca orice femeie care a purtat vreodata o jacheta Armani a ramas "dependenta", cam in aceeasi masura in care un barbat devine dependent dupa ce conduce un Maserati.
Se spune ca parfumurile Emporio Armani : She, He sau City Glam...te fac sa te simti cel mai apropape de luxul si frumusetea la care viseaza orice om cu stil , oricine doreste sa adauge un plus de farmec tinutei sale, sa fie mai...altfel!
Sursa:portalroman.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu