vineri, 23 septembrie 2011

Shangri La(3)

Mi s-a dat in maini un tub de o lungime de aproximativ 16 centimetri, avand 10 cm in largime si gros de 3 cm, care parea a fi un monitor plat. Pe fata anterioara, vedeam proiectii stelare; apoi, l-am deschis; pe doua ecrane, la dreapta si la stanga, vedeam miscarile calatoriei noastre in interiorul planetelor Sistemului nostru Solar; imi era imposibil de a mari fara limita pentru a examina Terra din spatiu (este foarte frumoasa!) in fiecare punct dorit. In momentul in care m-am entuziasmat din cauza acestei utilizari, am revenit la dimensiunea terestra! In una din teoria lor, geofizicienii Rittmann si Kuhn, considerand curba de forta scaderea de discontinuitate seismica in jurul a 2 900 km adancime si anumite calcule de compresie dinamica, statica si de vascozitate a diverselor elemente sub efectul diferitelor presiuni, s-a ajuns la concluzia ca miezul terestru este compus din hidrogen fara diferenta si ca acceleratia gravitatiei mentine inelul central rece. In timpul unei intrevederi, academicianul biochimist Gianfranco Pantellini, crescut de celebrul fizician E.Hore Majorana, mi-a dezvaluit ca a discutat o data cu profesorul sau in legatura cu energiile de temperatura scazuta; prof. Majorana credea ca Soarele era rece inclusiv in coroana sa. El a luat exemplu rotile unei biciclete: atunci cand se umfla pneurile, temperatura se raceste catre exterior mentinand inelul central rece.
(va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu