luni, 2 ianuarie 2023

Prima Apocalipsa a lui Iacob * Manuscrisele de la Nag Hammadi



Prima Apocalipsa a lui Iacob
*Cel de al cincilea Codex
*Foto:Wikimedia Commons

In prima carte a Apocalipsei a lui Iacob, sta scrisa conversatia lui Iisus cu fratele sau (frate spiritual), Iacob.
Asa a vorbit Domnul meu cu mine: „vezi acum si prinderea mea. Ti-am dat un semn despre aceste lucruri James, fratele meu. Nu fara motiv te-am numit fratele meu. Iti voi da un semn, sa stii si sa auzi.”
„Eu sunt imaginea Lui. Am adus cu mine imaginea Lui, pentru ca fii Sai sa stie cine este. Iti voi arata totul din acest mister. Insa ei ma vor prinde peste doua zile, pentru mine sfarsitul este aproape.”
Iacob a spus: „Ai spus ca te vor prinde, insa eu ce pot face? Mi-a spus: Nu te teme, Iacob, caci si pe tine te vor prinde. Dar pleaca din Ierusalim.” (urmatoarele fragmente sunt distruse.)
Cartea este numita si ca „Revelatia lui Iacob” si probabil este un titlu mai potrivit. O copie mai recenta a fost gasita si in Codexul Tchacos.
Textul s-a pastrat remarcabil in decursul anilor. La fel ca si celelalte carti, Prima Apocalipsa a lui Iacob a fost ascunsa la Nag Hammadi in secolul IV, incercand sa le protejeze pentru a nu fi distruse.
In prima parte Iacob nu intelege sensul crucificarii lui Isus, insa mai apoi, Isus ii dezvaluie secretul lui Iacob pentru a putea ajunge in Ceruri, fara a mai fi oprit de puteri malefice ale demiurgului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu