vineri, 11 noiembrie 2011

Misiunea secreta Caesar(2)

Sfarsitul lui U-864 Dupa escala sa fortata la Bergen, U-864 si-a reluat drumul si s-a fofilat pe langa Hordaland, folosind un canal natural situate intre insulele Sotra si Askoy si terminandu-se prin micuta insula Fedje. In paralel, de la baza din Lerwick, a fost trimis pentru a 11 sa patrulare HMS Venturer, la Fedje, pentru a intercepta submarinul german, care parasise deja Bergen si depasise insula la 6 februarie. Dar la 8 februarie, o avarie a motorului de la tribord a fortat submarinul U-864 sa nu-si mai poata continua drumul si a cerut sa se reintoarca la buncarul Buno. Raspunsul a venit promt si capitanul a fost informat ca ii fusese pusa la dispozitie o escorta la 10 februarie in apropiere de farul de la Hellispy, la sud de insulita Fedje. Zgomote neobisnuite, motoarele diesel ale lui U-864 au fost detectate cu hidrofoanele de Venturer la 9 februarie. Locotenentul James “Jimmy” S. Launders, commandant de bord, s-a decis sa nu foloseasca ASDIC pentru a nu-si trada propia sa pozitie. Mai tarziu, el a remarcat pericolul lui U-864. A inceput atunci o asteptare neobisnuita in acest gen de infruntare, in care echipajul englez astepta 45 de minute ca submarinul advers sa iasa la suprafata pentru a-l torpila.                                                                                         (va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu