Sfarsitul lui U-864
Dupa escala sa fortata la Bergen, U-864 si-a reluat drumul si s-a fofilat pe langa Hordaland, folosind un canal natural situate intre insulele Sotra si Askoy si terminandu-se prin micuta insula Fedje.
In paralel, de la baza din Lerwick, a fost trimis pentru a 11 sa patrulare HMS Venturer, la Fedje, pentru a intercepta submarinul german, care parasise deja Bergen si depasise insula la 6 februarie.
Dar la 8 februarie, o avarie a motorului de la tribord a fortat submarinul U-864 sa nu-si mai poata continua drumul si a cerut sa se reintoarca la buncarul Buno. Raspunsul a venit promt si capitanul a fost informat ca ii fusese pusa la dispozitie o escorta la 10 februarie in apropiere de farul de la Hellispy, la sud de insulita Fedje.
Zgomote neobisnuite, motoarele diesel ale lui U-864 au fost detectate cu hidrofoanele de Venturer la 9 februarie. Locotenentul James “Jimmy” S. Launders, commandant de bord, s-a decis sa nu foloseasca ASDIC pentru a nu-si trada propia sa pozitie.
Mai tarziu, el a remarcat pericolul lui U-864. A inceput atunci o asteptare neobisnuita in acest gen de infruntare, in care echipajul englez astepta 45 de minute ca submarinul advers sa iasa la suprafata pentru a-l torpila. (va urma)
"Natura este un izvor nesecat de frumuseti, locul unde descoperi mereu locuri noi, de unde iti iei energie. Cand esti in mijlocul naturii, fie ca este dimineata sau asfintit, iarna sau vara, toamna sau primavara, realizezi cate minunatii a creat Dumnezeu pentru noi, cum a asezat El fiecare munte, fiecare floare sau copac, fiecare colina sau intindere de apa acolo, la locul ei, spre desfatarea sufletelor noastre, adesea incercate de greutatile vietii”
vineri, 11 noiembrie 2011
Misiunea secreta Caesar(2)
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu